آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۰ ق.ظ

سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

راهنمای سفر: هر آنچه مه به سفر زمینی برای ارمنستان نیاز دارید در این پست با هم بررسی میکنیم.

ازتهران تا تبریز 600 کیلومتر ، ازتبریز تا جلفا 130 کیلومتر ،از جلفا تا سیه رود 58 کیلومتر ،از سیه رود تا مرز نوردوز  20 کیلومتر

فاصله ازمرز نوردوز تا ایروان 400 کیلومتر می باشد.

که جمعا تهران تا ایروان 1208 کیلومتر  میباشد

نکته: تقریبا 2 الئ 3 ساعت در مرز معطلی همیشه باید در نظر گرفت

قیمت بنزین در ارمنستان  هر لیتر حدود 470 درام  است که برابر 3300 تومان میباشد.

چند نکته برای کسانی که قصد سفر زمینی با ماشین شخصی خود به ارمنستان دارند

سعی کنید ساعت حرکت شما از مرز نوردوز صبح زود باشد؛ که ازدیدن طبیعت زیبای ارمنستان  لذت ببریید ،و هم در طول روز جاده امن تر  و همچنین تردد ماشینها زیاد میباشد.

از همه مهمتر اگر شما صبح زود از مرز نوردوز حرکت کنید به سمت ایروان، شما نزدیک غروب ایروان خواهید بود، مسلمأ از وقتتون استفاده میکنید جهت دیدن آپارتمان و انتخاب مکان ماندنتون.

سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

اقامت در ایروان
در سفر به ارمنستان و شهر ایروان خیالتان از بابت اقامت و هتل راحت باشد چرا که در این شهر با هر بودجه و سلیقه ای که دارید می توانید بهترین انتخاب را برای اقامت داشته باشید. معمولا قیمت یک شب اقامت در هتل یک ستاره حدود 21 تا 37 دلار، دو ستاره حدود 44 تا 54 دلار، سه ستاره حدود 25 تا 63 دلار، چهار ستاره حدود 42 تا 116 دلار و پنج ستاره حدود 410 دلار و کمی بالاتر می باشد. هاستل ها هم گزینه ی خوبی برای اقامت ارزان و آشنایی با دیگر جهانگردان است. هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که در اینجا به معرفی بهترین آن ها می پردازیم.
1) هتل آکواتک Aquatek Hotel
2) متروپل Metropol Hotel
3) گلدن پالاس Golden Palace Hotel
4) هتل هرازدان Hrazdan Hotel
5) رویال پالاس Armenian Royal Palace
6) آنی پلازا Ani Plaza Hotel
7) ماریوت Marriott Armenia Hotel Yerevan
8) بست وسترن کنگرس Best Western Congress Hotel

سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

جاذبه های دیدنی ایروان
شگفتی های این سرزمین از هیجان انگیزترین هاست، از صومعه ها تا مساجد زیبا که دنیایی از شنیدنی ها را برای بازدیدکنندگان بازگو می کنند. در سفر به ارمنستانسری به دیدنی های ایروان بزنید و از روزگار تلخ و شیرینشان بشونید. به جستجوی تاریخ ایران در این سرزمین باشید و از شنیدن روزگاران تلخ و شیرین تجربه ها بیاموزید. تفریح و طبیعتگردی را در برنامه های سفر خود قرار دهید و نهایت لذت را از سفرتان ببرید. در اینجا به معرفی زیباترین دیدنی های ایروان می پردازیم که از تماشای آن ها غافل نشوید...
1) کاسکاد ایروان
2) صومعه نوراوانک
3) مجسمه مادر ارمنستان
4) پارک عشاق
5) کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر
6) دژ اربونی
7) مسجد کبود ایروان
8) میدان جمهوری
9) خانه اوپرا

توصیه های وزارت راه به رانندگان
بااستناد به مواد سه و 19? قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و اصلاحیه‌های بعدی آن و نیز تبصره سه ماده ?126? آیین‌نامه راهنمایی و رانندگانی حداکثر سرعت مجاز انواع سواری و وانت بار در آزاد راه‌ها ?120? کیلومتر و اتوبوس، مینی‌بوس، تریلر و کامیون110? کیلومتر و حداقل سرعت وسایل نقلیه مذکور در اتوبان‌ها? 70? کیلومتر در ساعت است.
در بزرگراه ها خودروهای سبک ?110? کیلومتر و وسائط نقلیه سنگین و عمومی? 100? کیلومتر در ساعت و کلیه وسایل نقلیه در جاده‌های اصلی به هنگام روز? 95? کیلومتر و شب? 85? کیلومتر است.
و در جاده‌های فرعی هنگام روز 85? کیلومتر و شب ?75? کیلومتر در ساعت است.
براساس تحقیقات به عمل آمده کاهش سرعت به میزان? 10? کیلومتر درساعت، میزان تصادف را? 20? درصد، تعداد مجروحان را? 30? درصد و تلفات جانی را ?40? درصد کاهش می دهد.
عدم استفاده از نور بالای بیجا، استفاده از نور بالا در فاصله? 150? متری با خودروی جلویی مجاز است به جز در مواقع ضروری (شامل مه گرفتگی ودرصورت نبود مه شکن در حین بروز کولاک و مه).
عدم خوردن، آشامیدن و صحبت ‌کردن با بغل دستی و یا نگاه کردن به سرنشینان.
توجه به ضخامت عاج لاستیک (حداقل سه ‌میلی‌متر عاج برای ترددهای برون شهری الزامی است). اغلب رانندگان خودرو که مهارت کافی ندارند به محض ورود به معابر خارج از شهر مبادرت به سبقت‌های متعدد می‌کنند که بی توجهی به این موضوع در هنگام باران به کاهش سطح اصطکاک لاستیک با آسفالت و وجود سوانح خطرناک منجر می‌شود.
رانندگان قبل از سبقت گرفتن باید به پاسخ صحیح این سؤالات رسیده باشند که چه مسافتی برای سبقت گرفتن نیاز است؟ شعاع آزاد دید چقدر است؟ سرعت خودروی مقابل و طول زمان شتاب‌گیری چه میزان است؟ با چه سرعتی می توان سبقت گرفت؟ آیا قانون اجازه چنین سرعتی را می دهد؟ و از سبقت گرفتن چه نفعی عاید می‌شود؟
در خصوص عدم نقیص فنی خودرو، باید با آزمایش از سلامتی ترمزها و چراغ ها اطمینان حاصل شود و نسبت به تمیزی شیشه‌ها و میدان دید، تنظیم فرمان و... اقدام کرد.
ضمن توجه به شرایط آب و هوا و حصول اطلاع از وضعیت راه ها، هنگام عبور از مناطق پرتردد و محل عبور حیوانات اهلی، کمال دقت را به کار برید و در هنگام تعویض تایر فاصله ایمنی از خط ترافیک را حفظ کنید.
توجه به روشن بودن چراغ قرمز عقب خودرو در شب هنگام.
جلوگیری از نشستن افراد فاقد گواهینامه در پشت فرمان.
رعایت فاصله به ازای هر? 15? کیلومتر سرعت در ساعت به اندازه طول یک ماشین با خودروی جلویی.
نصب پرچم قرمز هنگامی که وسایل مورد حمل بیش از نیم متر از خودرو خارج شده است.
بستن کمربند ایمنی به عنوان یک قانون الزامی است چون هنگام تصادف تا حدود زیادی از وارد آمدن لطمه جانی به سرنشینان جلوگیری می‌کند.
از سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو جلوگیری شود و سرنشینان به هیچ وجه در قسمت روباز وسایل نقلیه ای مثل وانت و کامیونت سوار نشوند.
خستگی و خواب آلودگی، نقص عضو، استعمال مواد مخدر، بی توجهی به مقررات، عجله و شتاب بی‌مورد، عدم تشخیص سهم عبور سایرین، لجبازی، رانندگی در اوج احساسات از جمله مواردی است که رانندگان باید از آن پرهیز کنند.

پوشاک سفر
لباس برای مناطق معتدل
شلوار جین
تی شرت
کفش پیاده روی
پیراهن گرم
پلیور
بارانی
کلاه
جوراب و لباس زیر
لباس برای مناطق گرم
شلوار پنبه ای راحت
لباس سبک
تی شرت
جوراب
مایو و لباس زیر

تذکر مهم برای کسانی که زمینی به ارمنستان سفر میکنند
از لحظه ورود شما به ارمنستان، شما با کسانی برخورد خواهید کرد، که به شما، خودرو، آپارتمان و سایر خدمات دیگه ارائه خواهند داد، لطفأ دقت کنید از کی خدمات میگیرد و چه ضمانتی پس از ارائه خدمات وجود دارد.

تجربه 13 سال کار توریستی ما نشان داده است، 90? که کسانی از چنین افرادی خدمات گرفته اند، یا نصفه راه پشیمان شده اند یا دیگر توبه کردند که به ارمنستان سفر مجدد داشته باشند.

سوال : ما چگونه و چطور در ارمنستان هتل یا آپارتمان اجاره کنیم؟

توصیه ما به شما این است ،که حتما چند روزقبل از مسافرت  شما به ارمنستان جهت رزرو آپارتمان یا هتل و سا یر امور مربوط به سفرتون ، با کسانی که در این کار تجربه، و ماهر هستند تماس بگیرید و رزرو کنید

 

مرتبط:مکان های تفریحی تهران در شب

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی