آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

ایا پیاده روی برای دیسک کمر مفید است,پیاده روی برای درمان دیسک کمر,ورزشهای مضر برای دیسک کمر,آیا شنا برای دیسک کمر مفید است,اب درمانی دیسک کمر,طرز خوابیدن کسانی که دیسک کمر دارند,درمان دیسک خفیف کمر,ایا دویدن برای دیسک کمر مضر است,علت کمردرد بعد از پیاده روی,درمان گیاهی تنگی کانال نخاعی,پیاده روی برای دیسک کمر,آیا دیسک کمر درمان قطعی دارد,مدت زمان استراحت بعد از عمل دیسک کمر,کمر درد,درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی,ورزش برای تنگی کانال نخاعی,بعد از عمل دیسک کمر چه باید کرد درمان پارگی دیسک کمر بدون جراحی,درمان گیاهی دیسک کمر,سفت کردن کمر با ورزش,درمان گیاهی دیسک گردن,ورزش مفید برای دیسک کمر,مراقبتهای بعد از عمل دیسک کمر,بیرون زدگی دیسک کمر,درمان کمر درد,درمان دیسک کمر ,بهترین دارو برای دیسک کمر,دیسک کمر و پیاده روی,دیسک کمر ,دیسک کمر,بهترین درمان دیسک کمر درد کمر,پارگی دیسک کمر

ایا پیاده روی برای دیسک کمر درد مفید است

ایا پیاده روی برای دیسک کمر درد مفید است

اخبار ورزشی:ورزشهای هوازی (ایروبیک) ریه ها، قلب و رگهای خونی را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک میکنند. شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری همه میتوانند به کاهش کمر درد کمک کنند. ورزش را با جلسات کوتاه شروع کنید و به مرور افزایش دهید. اگر کمرتان درد گرفت، شنا را امتحان کنید چون آب از وزن بدن پشتیبانی میکند و فشار کمتر میشود. از هر حرکتی که طی آن باید بدن بچرخد، اجتناب کنید.

ایا پیاده روی برای دیسک کمر مفید است

دیسک بصورت بالشتک بین دو مهره عمل می‌کند و ضربات وارده را با حالتی بالشتکی که دارد بین ستون فقرات پخش می‌کند.

بنابراین هر چه درتعادل دیسک اختلال بوجود آید و به قسمت ژلاتینی فشار وارد شود باعث می‌شود الیاف نتوانند هسته ژلاتینی را در خود نگه دارند و در نتیجه دیسک کمر به سمت بیرون برجسته می‌شود.

در نهایت بیماران  مبتلا به دیسک کمر بطور طبیعی با علامت دردهای تیر کشنده از ناحیه کمر به سمت لگن، پا و اندام تحتانی به پزشک مراجعه می‌کنند. این درد از نظر پزشکی درد مکانیکال بوده که در زمان خوابیدن، راه رفتن و ایستادن بروز می‌کند.

در حالت نشسته فشار وارد شده بر مهره‌های کمر،۴۰ درصد بیشتر از حالت ایستاده است.

نشستن به مدت طولانی پشت میز کار مخصوصا اگر بدون تغییر حالت باشد، فشار زیادی به مهره‌های کمر وارد می‌کند.

هنگام نشستن پشت میز، بدن باید یک زاویه ۱۳۵ درجه به خود بگیرد تا فشار وارد بر دیسک‌های کمر کمتر شود.

ورزش مرتب و منظم مانند ورزش‌های صبحگاهی،  شنا و پیاده روی  در جلوگیری از بروز دیسک کمر مناسب است؛ چرا که این ورزش ها به تقویت عضلات کمر و پشت کمک می‌کند و باعث پیشگیری از دیسک کمر می شوند.

پیاده‌روی در مقایسه با سایر ورزش‌ها برای کمردرد و دیسک کمر موثرتر هستند و باعث تسریع در بهبود دیسک کمر  می‌شوند.

 (کمر) درد دارم، چه ورزش هایی می توانم انجام بدهم؟
به محض ایجاد درد در ناحیه پشت، به افراد حساسی که دچار این مشکل شده اند، توصیه می شود که تا حد ممکن فعالیت های فیزیکی داشته باشند و ورزش کنند. در واقع، بعد از بروز این درد هیچ چیز برای این بیماری بدتر از بی تحرکی نیست. هرچه پشت شما عضلانی تر شود، احتمال بروز درد کمتر می شود!

اما باید دید که چه ورزش هایی توصیه می شود؟

عضلانی شدن پشت برای کم کردن احتمال درد لازم و ضروری است. با این وجود، دقت داشته باشید که  برخی ورزش ها برای ناحیۀ پشت مفیدند، برخی دیگر چیزی جز عذاب و رنج با خود به همراه نخواهند داشت.

از چه ورزش هایی در صورت درد در ناحیۀ کمر باید اجتناب کرد؟
ورزش های سنگین و خشن که در آنها پیچ و تاب وجود دارد و این پیچ و تاب منجر به آسیب دیدگی می شوند، ممنوع هستند همچنین این ورزش ها برای افرادی که درد کمر دارند اکیداً قدغن است: جودو، کشتی، قایقرانی، کانو، کایاک، همۀ ورزش های راکت دار( تنیس، پینگ پنگ، بدمینتون، ... )، وزنه برداری، کار با هارتل، ترامپولین و غیره.

چه ورزش هایی برای کسانی که کمر شان حساس است،توصیه می شود؟

سه ورزش به طور ویژه توصیه می شوند: شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری.
شنا بهترین ورزش برای کسانی است که در ناحیه کمر درد دارند. از سوی دیگر، شنا یک درمان کامل برای مشکلات پشت است. هنگامی که بدن در آب قرار دارد، در حالت بی وزنی است و از بسیاری از محدودیت هایش رها می شود. و ضمناً در آب میزان فشار و تراکم  وزن بدن بر مهره ها کمتر است.

پیاده روی یک فعالیت فیزیکی بسیار خوب است. پیاده روی را به راحتی می توان انجام داد. چه مسیر کوتاه باشد، چه طولانی و چه سرعت پیاده روی متعادل باشد و چه زیاد، ستون مهره ها از این فعالیت بهره بسیار خواهد برد. چناچه بخواهید سرعت پیاده روی تان را افزایش دهید، بهتر است به جای برداشتن گام های بزرگ، تعداد گام هایتان را زیاد کنید. در واقع، هر چه گام هایتان بزرگ تر باشد، احتمال ایجاد پیچ و تاب در ستون مهره تان بیشتر می شود.اگر شما به یک گردش طولانی می روید ، گام های منظم بردارید. البته، کوله پشتی تان هم باید سبک باشد.

چرا دویدن برای کمر درد توصیه نمی شود؟
در زمان دویدن، وزنی که بدن بر ستون مهره ها وارد می کند ده برابر می شود. به علاوه، موج های ضربه ای از پاها به سمت بدن بالا می روند. در نتیجه احتمال بروز درد در مهره ها افزایش می یابد. اگر واقعاً اصرار به این کار دارید، باید خیلی احتیاط کنید و از کفش های مناسبی که از شدت ضربه ها می کاهند، استفاده کنید.

و در پایان، دوچرخه سواری توصیه می شود؛ به شرطی که دوچرخه برای قد شما (ارتفاع پاها) مناسب باشد. دراین صورت دوچرخه سواری هیچ گونه مشکلی برای شما خصوصاً برای ستون مهره هایتان ایجاد نمی کند.

گیاهان دارویی برای درمان کمر درد

بابونه
توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه 30 گرم گل بابونه خشک را در 1 لیتر آب دم کرده و طی 3 وعده، میل نمایند

اکلیل کوهی
یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه 1 قاشق مرباخوری میل شود.

خرما
خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

گیاه خارخسک

یا شاخ و برگ تازه خارخسک را در روغن کنجد بجوشانید تا آب آن بخار شود و روغن بماند و این روغن را به مفاصل و کمر بمالید تا درد مفاصل و کمر رفع شود .

پسته

برای رفع سستی کمر مغز پسته را برشته کرده تا قهوه ای شود و با انگشت شست دست محکم گودی کمر را با این مغز های برشته مالش دهید تا روغن پسته وارد پوست کمر شود .

ترب سیاه
از دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.

بید
بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی است برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد.

عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد

خواص زنجبیل شگفت انگیز
در طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال است که مانع از بروز التهاب می شود. دمنوش زنجبیل درد شما را تسکین می دهد و فوراً حال شما را بهتر می کند. این چای برای کم خونی، ضعف، بی اشتهایی و سردرد نیز مفید است. با این حال، برای آنکه دچار مشکلات دیگری نشوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید و همیشه در هنگام آماده کردن این جوشانده، میزان کمی از این گیاه را اضافه کنید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی، دچار مشکل شوید.

لاله سرنگون
استفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا 50 گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.

در همۀ این موارد، بی شک باید با پزشک تان مشورت کنید زیرا او بهتر از هر کسی می تواند به شما مشورت دهد و بهترین تمرین ها را توصیه کند.

مرتبط:

دکسترومتورفان
غذاهای گرم برای پسردار شدن
زمان تخمک گذاری برای پسردار شدن
بهترین روش نزدیکی برای پسردار شدن

 

ایا پیاده روی برای دیسک کمر مفید است

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی