آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

کم کردن حجم عکس

جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۴۱ ب.ظ

موزش تصویری کم کردن حجم عکس در paint

اگر با دوربین‌هایی با لتزهای بالا، حالا چه خانگی چه نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای، عکاسی کرده باشید باید بدانید که خانگی‌ها معمولاً عکس را با کیفیت 72dpi می‌گیرند که حجم آن حدوداً 3MB می‌شود، نیمه‌حرفه‌ای‌ها بسته به نوع دوربین دارد ولی معمولاً کیفیتشان 128dpi است و این یعنی حجم هر عکس حدوداً 4MB است، دوربین‌های حرفه‌ای هم کیفیت بالاتر و حجم بالاتر دارند، با حجم بالای هاردهای امروزی حجم فایلها چندان اهمیتی ندارد اگر بخواهیم عکس‌ها را فقط در کامپیوتر خودمان داشته باشیم.

اما مشکل از جایی شروع می‌شود که آدم هوس می‌کند عکس‌ها را در سایت یا وبلاگ گذاشته تا دیگران هم از آن لذت ببرند. و مشکل این است که حالا حتی اگر ADSL هم داشته باشید با سرعت واقعی نهایتاً 20Kb (سرعت آپلود از دانلود پایین تر است) برای هر عکس حدوداً 4 دقیقه زمان لازم است تا آپلود بشود، حالا اگر بخواهیم فقط 5 تا عکس را آپلود کنیم حداقل 20 دقیقه معطل هستیم. و حالا این نیمی از قضیه است، باید در نظر گرفت که کاربر هم متقابلاً حدوداً همین زمان را باید صرف دانلود کند. اجازه بدهید در مورد dial-up دیگر صحبت نکنیم!
بنابراین راهی که باقی می ماند این است که حجم عکس را کم کنیم، البته کیفیت قربانی می‌شود ولی نه تا حدی که جذابیت عکس از بین برود، پس برای پایین آوردن حجم عکس این آموزش را دنبال کنید...

قهرمان داستان تاجر ونیزی

و اما چطور حجم عکس را پایین بیاوریم؟
خیلی ساده، برای این کار برنامه paint را باز کنید، از منوی image گزینه stretch/skew را انتخاب کنید، در قسمت stretch یک درصدی مثل 50% را وارد کنید در این صورت حجم و سایز عکس 50 درصد کوچک تر می‌شود، ذخیره کنید و تمام.

حالا یک کم مفصل تر و مرحله به مرحله ببینید :
ابتدا یک کپی از عکس مورد نظر بگیرید که نسخه اصلی از بین نرود.
از مسیر زیر برنامه paint رو باز کنید.

اثرمرتضی مشوق کاظمی

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی