آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

پیتزا خانگی,طرز تهیه پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا بدون فر,تهیه پیتزا,درست کردن پیتزا,دستور پخت پیتزا,پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا مخصوص,طرز تهیه پیتزا پپرونی,طرز تهیه پیتزا سبزیجات,طرز تهیه پیتزا خانگی,طرز تهیه پیتزا گوشت,طرز تهیه پیتزا مخلوط,طرز تهیه پیتزا ایتالیایی,طرز تهیه پیتزا ساده,طرز تهیه پیتزا مرغ,طرز تهیه پیتزا ساده در خانه

طرز تهیه پیتزا 7 مدل پیتزا مخلوط و مخصوص خانگی ... در خانه

پیتزا,طرز تهیه پیتزا,پیتزا مخلوط

پیتزا یک از فست فود های معروف و خیلی خوشمزه در بین غذا های ایرانی ها و همچنین در دنیا می باشید اگر به دنبال طرز تهیه پیتزا در انواع پیتزا های مختلف هستید با ما همراه باشید در این پست از قسمت آشپزی 7 مدل پیتزا شامل:

با ما همراه باشید تا مواد لازم و طرتهیه مدل های پیتزا را باهم مرور کنیم در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد طرز پخت پیتزا می توانید در کامنت ها ما  را در جریان بگذارید.

طرز تهیه پیتزا سادهطرز تهیه پیتزا ساده در خانه

پیتزا,طرز تهیه پیتزا,پیتزا مخلوط

7_ طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

مواد لازم برای خمیر پیتزا ایتالیایی

آب :¤: نیم لیتر
آرد سفید :¤: 1 کیلو
مایه‌ی خمیر :¤: 3 تا 5 گرم
نمک :¤: 10 تا 15 گرم

مواد لازم برای سس پیتزا ایتالیایی

کنسرو گوجه فرنگی :¤: یک قوطی یا به همان مقدار گوجه تازه
پیاز :¤: یک عدد
سیر :¤: دو پر

مواد لازم برای روی پیتزا

پنیر پیتزا موزارلا :¤: به مقدار لازم
قارچ :¤: به مقدار لازم
ژامبون :¤: به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

در این روش مدت تهیه خمیر بسیار طولانی تر می‌شود دلیل این کار مصرف کمتر مایه خمیر است. در این روش برای تهیه خمیر آب را تا 30 درجه گرم کنید و مایه خمیر را در آن حل کنید، نمک بزنید، ماشین همزن را به کار بیندازید و با افزودن کم کم آرد به آن هم بزنید تا خمیر آماده شود. در این کار عجله نکنید بگذارید خمیر خوب هم بخورد و خوب ورز داده شود پس از آماده شدن خمیر روی آنرا با پلاستیک بپوشانید و آنرا تا پنج شش ساعت به حال خود رها کنید. زمانی خمیر آماده است که حجم آن دوبرابر شده باشد.

وقتی خمیر آماده شد روی میز آشپزخانه مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن برگردانید، آنرا به هفت قسمت مساوی تقسیم کنید و با آنها گلوله‌هایی درست کنید،مقداری آرد روی میز بریزید و چانه‌های خمیر را روی آرد روی میز بچینید. روی آنها را با پلاستیک بپوشانید و برای 15 تا 20 دقیقه به حال خود رها کنید. در این مدت وقت دارید مواد دیگر روی پیتزا را آماده کنید.

برای تهیه سس یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی یا به همان مقدار گوجه تازه پوست کنده را با ماشین هم زن آشپزخانه خوب خورد کنید تا به صورت مایع درآید. نمک و فلفل بزنید. یک پیاز و دو پر سیر را هم پوست بکنید و در ماشین آشپزخانه خوب خورد کنید. مقدار روغن در ماهی تابه بریزید و اول کمی پیاز و سیر را در آن سرخ کنید نیازی نیست پیاز داغ بگیرید یعنی نیازی نیست پیاز زیاد سرخ بشود همین که دو سه دقیقه روی آتش ملایم قرار بگیرد کافی است.

بعد از آن گوجه‌های خورد شده را در آن بریزید مقدار یک قاشق سوپخوری اویشن بیفزاید، اگر ریحان هم در اختیار دارید مقداری هم ریحان تازه خورد شده به آن بیفزاید و آنرا روی آتش ملایم قرار بدهید بگذارید مایع از حالت مایع در آید و سوس سفت شود البته نه به آن اندازه که زیاد سفت شود. سوس را می‌توانید به سلیقه خود به روش‌های دیگر هم درست کنید این فقط یک نمونه آن بود.
برای مخلفات روی پیتزا هم بستگی به نوع پیتزایی که می‌خواهید درست کنید مواد آنرا آماده کنید. یک نوع آنرا برای نمونه توضیح می‌دهم.

مقدرای قارچ را بشویید و آنها را به صورتی ورق ورق کنید که ضخامت آن از سه میلیمتر بیشتر نشود. مقداری ژامبون را هم خورد کنیدبرای آماده کردن پیتزا اول خمیر را بوسیله دست روی میز کمی پهن کنید سپس آنرا از روی میز بردارید و بوسیله دست پهن کنید هرچه این نان نازک تر شود نتیجه بهتر می‌شود، معمولا من آنرا تا دو میلیمتر نازک می‌کنم. برای خمیرچانه‌های توضیح داده شده قطر خمیر پیتزای آماده شده معمولا 25 تا 30 سانتیمتر باید بشود.

پس از آماده شدن خمیر اول مقداری از سوس را روی آن بریزید و با ته قاشق روی آن پخش کنید و همه سطح آنرا بپوشانید. سپس پنیر پیتزا را که رنده کرده‌اید روی خمیر بریزید و روی پنیر هم مقداری قارچ و ژامبون بریزید. معمولا دوتا دوتا آماده میکنند و می‌گذارند قبل از در فر قرار دادن کمی بمانند بعد آنها را توی فر می‌گذارنذ. فر باید بسیار گرم باشد .
معمولا 270 درجه به بالا بستگی دارد به فر شما تا چند درجه قابل گرم کردن باشد. . پیتزا را روی سینی فر قرار بدهید و داخل فر بگذارید.

برای پختن پیتزا‌ها آنها را در کف فر قرار بدهید چون مهمترین قسمت پیتزا خمیر آن است که باید خوب پخته شود. وقتی نان پیتزا برشته شد پیتزا آماده است.اگر دقت کرده باشید پیتزاهایی که بوسیله آشپزهای ایتالیایی درست می‌شود حتی قسمتی از کناره‌های خمیر پیتزا سوخته است. پس دقت کنید خمیر پیتزای شما خوب برشته شده باشد

نکته:پنیر پیتزا موزارلا (Mozarella)، یا هر نوع پنیر پیتزا که دوست دارید

پیتزا,طرز تهیه پیتزا,پیتزا مخلوط

6 - طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی

مواد لازم پیتزا پپرونی

ظرف فلزی یا توری مخصوص پخت پیتزا
سس قرمز
پنیر پیتزا
سوسیس پپرونی یا ژامبون پپرونی
گوجه فرنگی وفلفل دلمه + ادویه
روغن مایع

خمیر پیتزا (میتوانید به صورت آماده خریداری نمایید یا خودتان درست کنید)

طرز تهیه پیتزا پپرونی

ابتدا فر را در دمای 120 درجه روشن کنید تا گرم شود.سپس کف ظرف مخصوص پیتزا را روغن بمالید تا خمیر پیتزا به آن نچسبد. خمیر را داخل ظرف قرار دهید اگر خمیر را از بیرون بخرید باید طرفی که صافتر هست را رو به بالا قرار دهید.

اگر خمیرتان خشک بود دور خمیر را کمی مرطوب کنید تا در هنگام طبخ نسوزد . سس قرمز را روی نان بمالید (به ضخامت 3 میلیمتر) . بعد پنیر پیتزای رنده شده را روی سس بریزید تا کاملا سطح نان را بپوشاند.

سپس سوسیس یا ژامبون پپرونی را که خرد کرده اید روی پنیر پیتزا بچینید بعد مواد دیگر مثل گوجه و فلفل دلمه ای و ... را روی پیتزا بریزید.

ظزف را داخل فر قرار بدید و دما رو روی 220 درجه تنظیم نمایید. هرپانزده دقیقه پیتزا را چک نمایید و زمانی که احساس کردید پیتزای شما پخته است و از پف مطلوب برخوردار گشته آن را از فر بیرون بیاورید.

نکته:در هنگام تهیه هر نوع پیتزایی دقت نمایید که دمای تمام مواد اولیه یکسان باشد.

پیتزا,طرز تهیه پیتزا,پیتزا مخلوط

5- طرز تهیه پیتزا گوشت

مواد اولیه پیتزا گوشت
خمیر آماده یک عدد
گوشت چرخ کرده :¤: 300 گرم
پیاز سرخ کرده :¤: سه قاشق غذاخوری
روغن مایع مخصوص سرخ کردن :¤: یک تا دو قاشق غذاخوری
قارچ ورقه ورقه شده :¤: 300 گرم
فلفل دلمه‌ای سبز :¤: خرد شده دو عدد
سس گوجه‌ فرنگی :¤: سه تا چهار قاشق غذاخوری
پنیر فیلا فیلا :¤: 500 گرم
نمک، فلفل و ادویه :¤: به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا گوشت
گوشت را در روغن کمی تفت داده سپس پیاز، نمک، فلفل و ادویه را اضافه کنید و تفت دهید و از روی حرارت بردارید. خمیر را در سینی بزرگ فر یا ظرف پیتزای تک نفره که چرب شده قرار دهید و روی آن سس گوجه فرنگی بمالید. مقداری پنیر روی سطح خمیر بریزید و به ترتیب گوشت، فلفل دلمه‌ای و قارچ را روی سطح خمیر بریزید و در نهایت سطح مواد را با پنیر بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در طبقه اول فر با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد بپزید تا کف نان طلایی، پنیر آن نیز آب شده و طلایی شود. سپس به صورت گرم سرو نمایید

پیتزا,پیتزا خانگی,طرز تهیه پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا بدون فر,تهیه پیتزا,درست کردن پیتزا,دستور پخت پیتزا,پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا مخصوص,طرز تهیه پیتزا پپرونی,طرز تهیه پیتزا سبزیجات,طرز تهیه پیتزا خانگی,طرز تهیه پیتزا گوشت,طرز تهیه پیتزا مخلوط,طرز تهیه پیتزا ایتالیایی,طرز تهیه پیتزا ساده,طرز تهیه پیتزا مرغ,طرز تهیه پیتزا ساده در خانه

4 - طرز تهیه پیتزا سبزیجات

مواد لازم پیتزای سبزیجات

قارچ خام خرد شده :¤: 1 لیوان

  .  ذرت کنسروی :¤:  1 لیوان

  .  زیتون خرد شده  :¤: 1 لیوان

  .  فلفل دلمه ای  :¤: 1 عدد

ریحان خرد شده :¤:  2 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا  :¤: 2 لیوان

کره ، سس مارینارا ، خمیر پیتزا :¤: مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا سبزیجات

خمیر پیتزا را آماده کنید ، داخل قالب را چرب کنید و خمیر را داخل قالب نازک پهن کنید.

روی سطح خمیر مقداری سس مارینارا بریزید و پخش کنید ( میتوانید از رب گوجه فرنگی تفت خورده هم استفاده کنید ) ، مقداری پنیر پیتزا روی سس بپاشید سپس سبزیجات خرد شده را روی آن بریزید و روی سبزیجات را با پنیر پیتزا بپوشانید.

قالب را در فر با حداکثر دما به مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید تا پیتزا آماده شود ، در اواخر پخت پیتزا میتوانید مقدار کمی کره را ذوب کنید و روی پیتزا بریزید ( استفاده از کره سلیقه ای است و برای رنگ و مزه بهتر پیتزاست ).

نکته ها : میتوانید از انواع سبزیجات استفاده کنید یا مقدار مواد را کمتر یا بیشتر کنید ، میتوانید قارچ را با مقداری روغن تفت دهید سپس اضافه کنید ، برای جلوگیری از خشک شدن پیتزا فر را از قبل گرم کنید و با حرارت بالا بپزید.

پیتزا,پیتزا خانگی,طرز تهیه پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا بدون فر,تهیه پیتزا,درست کردن پیتزا,دستور پخت پیتزا,پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا مخصوص,طرز تهیه پیتزا پپرونی,طرز تهیه پیتزا سبزیجات,طرز تهیه پیتزا خانگی,طرز تهیه پیتزا گوشت,طرز تهیه پیتزا مخلوط,طرز تهیه پیتزا ایتالیایی,طرز تهیه پیتزا ساده,طرز تهیه پیتزا مرغ,طرز تهیه پیتزا ساده در خانه

3 - طرز تهیه پیتزا خانگی

موادلازم پیتزا خانگی

آرد (برای خمیر) :¤: 3 پیمانه
ماست (برای خمیر) :¤: یک پیمانه
بیکینگ پودر (برای خمیر) :¤: دو قاشق چای خوری
نمک (برای خمیر) :¤: یک سوم قاشق غذاخوری
تخم مرغ (برای خمیر) :¤: تخم مرغ 2عدد
روغن مایع (برای خمیر) :¤: 4 قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده (برای روی پیتزا) :¤: 350 گرم
رب (برای روی پیتزا) :¤: دو قاشق غذاخوری
پیاز (برای روی پیتزا) :¤: پیاز یک عدد متوسط
سیر له شده (برای روی پیتزا) :¤: دو حبه
فلفل دلمه ای (برای روی پیتزا) :¤: به میزان لازم
کاری، نمک، فلفل، آویشن (برای روی پیتزا) :¤: به میزان لازم
قارچ (برای روی پیتزا) :¤: قارچ 100گرم
پنیر پیتزا (برای روی پیتزا) :¤: به میزان دلخواه

طرز تهیه پیتزا خانگی

طرز تهیه پیتزا ساده | طرز تهیه پیتزا ساده در خانه

1- پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سیر له شده را به آن اضافه کرده و گوشت چرخ شده را به آن بیفزایید و هم بزنید. سپس رب و نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواهتان را اضافه کرده و با نصف لیوان آب به مدت یک ربع بپزید.تا حدی که آب آن کشیده شود. در ظرف دیگری، فلفل دلمه و قارچ خرد شده را در روغن و با حرارت زیاد تفت دهید. در این صورت فلفل و قارچ آب خود را از دست نمی‌‌‌دهند و تغییر رنگ نخواهند داشت. بعد از سرخ شدن قارچ و فلفل، آنها را کنار بگذارید.

2- حالا آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید.ماست و تخم‌مرغ و روغن را با هم بزنید و مخلوط آرد را روی آن بریزید. سپس خمیر را با قاشق هم بزنید تا کاملا یک دست شود. این خمیر تا پایان حالت چسبندگی خواهد داشت. پس از اضافه کردن آرد بیشتر خودداری کنید.تابه مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر را با انگشتانی که آنها را هم چرب کرده‌اید، کف ظرف پهن کنید. دقت داشته باشید که خمیر نازک باشد. این میزان خمیر برای 3 تابه با قطر 30سانتی‌متر کافی خواهد بود.

3- بعد از آنکه خمیر را پهن کردید، در تابه را بگذارید و به مدت 5دقیقه با حرارت ملایم بپزید. سپس در ظرف را برداشته، گوشت، قارچ، فلفل دلمه، آویشن و پنیر پیتزا را روی نان پیتزا ریخته دوباره در ظرف را بگذارید تا وقتی که پنیر آب شود. بعد از 10دقیقه در ظرف را بردارید و دوباره به مدت 10 دقیقه حرارت دهید. اگر‌ می‌‌خواهید نان پیتزا حالت خشک‌تری پیدا کند‌ می‌‌توانید کمی‌ حرارت را زیاد کرده و مرتب آن را چک کنید تا ته نگیرد.

نکته های مهم دستور پخت پیتزا خانگی

1- این پیتزا بسیار ساده و سریع است. فقط به یاد داشته باشید که خمیر را زیاد کلفت نگیرید. در این صورت ممکن است مغز پخت نشود.

2- به دلیل شرایط پخت این پیتزا، همه مواد را باید از قبل نیم پز یا کاملاً پخته استفاده کنید. حتی اگر تمایل دارید روی پیتزایتان از حلقه‌های پیاز یا زیتون استفاده کنید، باید آنها را تفت داده باشید.

3- در صورت تمایل‌ می‌‌توانید ترکیبات دیگری برای روی پیتزا انتخاب کنید. مثل سوسیس و کالباس، گوجه فرنگی و… که البته ما استفاده از سوسیس و کالباس را به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌‌‌کنیم.

4- خمیر این پیتزا برای طبخ در فر هم مناسب است.

پیتزا,پیتزا خانگی,طرز تهیه پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا بدون فر,تهیه پیتزا,درست کردن پیتزا,دستور پخت پیتزا,پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا مخصوص,طرز تهیه پیتزا پپرونی,طرز تهیه پیتزا سبزیجات,طرز تهیه پیتزا خانگی,طرز تهیه پیتزا گوشت,طرز تهیه پیتزا مخلوط,طرز تهیه پیتزا ایتالیایی,طرز تهیه پیتزا ساده,طرز تهیه پیتزا مرغ,طرز تهیه پیتزا ساده در خانه

2 _ طرز تهیه پیتزا مرغ

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزا مرغ

•    340 گرم سینه مرغ بی استخوان، خلالی
•    دو قاشق چایخوری روغن سرخ کردنی
•    یک عدد فلفل دلمه قرمز شیرین، خلالی
•    نصف یک عدد پیاز قرمز متوسط، خلالی
•    روغن
•    280 گرم خمیر پیتزا
•    نصف پیمانه سس تاکو
•    نصف پیمانه پنیر چدار، رنده شده

طرز تهیه پیتزا مرغ

1. در یک تابه بزرگ، نوارهای باریک مرغ را در روغن داغ به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شود. از تابه خارج کنید. فلفل دلمه ای و پیاز را اضافه کنید. 5 دقیقه تفت دهید تا پیاز سبک شود. شعله را خاموش کنید.

2. سینی فر را چرب کنید. خمیر را باز کنید و داخل سینی بگذارید.

3. سس تاکو یا پیکانته روی خمیر بریزید. روی آن نیز مرغ و سبزیجات را بریزید. در آخر پنیر چدار بپاشید و به مدت 13 تا 18 دقیقه در فر با دمای 400 درجه فارنهایت قرار دهید تا خمیر طلایی و پنیر آب شود.

کباب تابه ای,طرز تهیه کباب تابه ای,کباب تابه ای,طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه

1 _ طرز تهیه پیتزا مخلوط

موادلازم برای تهیه پیتزا مخلوط

گوشت چرخ کرده :¤: 200گرم
فلفل دلمه ای :¤: 1عدد
رب گوجه فرنگی :¤: 3قاشق غذاخوری
قارچ :¤:  200گرم
پیاز  :¤: 1عدد
کالباس :¤: 200گرم
پنیرپیتزا :¤: به مقدازلازم
نمک فلفل پودر اویشن :¤: به مقذار دلخواه

طرز تهیه پیتزا مخلوط:
پیاز راخرد کنید ودرون ماهیتابه بامقداری روغن تفت بدهید تانرم شود سپس گوشت نمک فلفل وپودر اویشن رابه ان اضافه کرده وباحرارت ملایم تفت میدهیم! پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد 1قاشق رب گوجه فرنگی اضافه نموده ودوباره تفت میدهیم وپس از 5دقیقه از روی حرارت اجاق برمیداریم!

کالباس را مکعبی خرد کنید پیاز راحلقه ای خرد کنید فلفل دلمه ای را ریز کرده مقداری زیتون هم ریز کنید!

خمیر پیتزا را نازک پهن کنید 2 قاشق رب گوجه فرنگی راتفت داده تا بوی خامی ندهد سپس با قلمو روی خمیر پیتزا پخش کنید ومقداری پنیر بریزید وتمامی موادی راکه خرد کرده بودید(کالباس پیاز و...)به همراه مایه گوشتی روی خمیر بچینید ودر انتها با لایه کاملی از پنیر پیتزا پوشش دهیدوروی ان زیتون بریزیدو اجازه دهید پیتزای شما 20دقیقه بماند تا خمیر استراحت کند ودر زمان پخت خوب ترد وبرشته شود.

پیتزا را به مدت 15الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر میگذاریم البته فر را باید از قبل در دمای 180 درجه گرم کنید!

در صورتیکه میخواهید روی پیتزا مخلوط شما طلایی شود گریل بالا را روشن کنید ومواظب باشد پنیر پیتزایتان نسوزد! پیتزایتان را باسس دلخواه سرو نمایید

پیتزا,طرز تهیه پیتزا,پیتزا مخلوط

طرز تهیه پیتزا 7 مدل پیتزا مخلوط و مخصوص خانگی ... در خانه

مرتبط:خمیر پیتزا

برچسب ها:پیتزا,پیتزا خانگی,طرز تهیه پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا بدون فر,تهیه پیتزا,درست کردن پیتزا,دستور پخت پیتزا,پنیر پیتزا,طرز تهیه پیتزا مخصوص,طرز تهیه پیتزا پپرونی,طرز تهیه پیتزا سبزیجات,طرز تهیه پیتزا خانگی,طرز تهیه پیتزا گوشت,طرز تهیه پیتزا مخلوط,طرز تهیه پیتزا ایتالیایی,طرز تهیه پیتزا ساده,طرز تهیه پیتزا مرغ,طرز تهیه پیتزا ساده در خانه

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی