آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها

قرص زینک پلاس,زینک پلاس,قرص زینک

زینک پلاسقرص زینکقرص زینک پلاس

در این پست از بخش پزشکی و سلامت می خواهیم بهترین زمان خوردن قرص زینک پلاس را با هم مطالعه کنیم

در مقاله زینک پلاس یا به انگلیسی zink plus  بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس و مدت زمان مصرف قرص زینک پلاس و خواص قرص زینک وعوارض زینک پلاسبررسی شده است.

مدت زمان مصرف قرص زینک پلاس

دوز و مدت زمان مصرف مکمل های روی باید توسط پزشک مشخص گردد و برای افراد متفاوت است

عوارض قرص زینک پلاس

مصرف روی می‌تواند برای افرادی که این عنصر را بیش از حد مجاز وارد بدن می‌کنند عوارضی در پی داشته باشد. مصرف قرص زینک بدون نسخه پزشک، معضلاتی از جمله افزایش ریسک خونریزی در فرد و کاهش فعالیت سیستم ایمنی او را در بر خواهد داشت. همچنین مقدار بیش از حد این عنصر در بدن موجب کاهش چربی مفید خون و افزایش حساسیت به ویژه در افراد دارای بیماری‌های تنفسی می‌شود. بنابراین دوز و مدت زمان مصرف مکمل‌های روی باید توسط پزشک مشخص گردد.
خواص و فواید قرص زینک

ویتامین های گروه B یکی از مهمترین گروه ویتامین های مؤثر در سلامت پوست، مو و ناخن به شمار می روند همچنین ویتامین های گروه B در سلامت سیستم عصبی و روانی، جلوگیری از اختلالات حواس و افسردگی تأثیر به سزایی دارند.
کمبود ویتامین های گروه B
کمبود این ویتامین ها در انسان باعث بروز مشکلاتی از قبیل نارسایی قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی رشد، پوسته و ترک درلبها، اضطراب، بی خوابی، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، اختلالات عصبی و روانی، طاسی، نرمی ناخن و ریزش مو می شود.

بهترین قرص تقویت مو  

بدون شک بهترین قرص تقویت مو _ قرص زینک پلاس است.

مواد غذایی طبیعی دارای زینک پلاس یا همان روی کدامند؟

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارتند از: گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف، تخم کدو و به میزان کمتر روی در تخم مرغ، اسفناج، نخود فرنگی و قارچ یافت می‌شود.

کپسول زینک پلاس و فواید قرص زینک

سلامت پوست
جلوگیری و درمان ریزش مو
فرم گرفتن و استحکام ناخن
افزایش رشد جسمی و ذهنی در سنین رشد
تقویت قدرت باروری
تقویت سیستم ایمنی
پیشگیری و کاهش طول مدت و شدت سرماخوردگی

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان برای مصرف مکمل زینک 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا می باشد. اما متاسفانه برخی مشکلات گوارشی پیدا می کنند که در اینصورت بهتره همراه غذا مصرف شود. بهتر است بین مصرف مکمل زینک با سایر مکمل ها از جمله آهن و کلسیم چند ساعت فاصله باشد.

روی

یک عنصر ضروری در تغذیه انسان ،با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان دارد. روی در تمام ارگان ها، بافت ها، مایعات و ترشحات بدن موجود است. متاسفانه شیوع کمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای در حال توسعه بالاست.

 کمبود روی
کمبود روی یا اختلال در متابولیسم روی می تواند عوارض جانبی عمیقی روی سلامت داشته باشد. علائم کمبود روی شامل کاهش قوه بینایی و چشایی، مبتلا شدن به عفونت ها، تاخیر در بلوغ جنسی (در مردان)، توقف رشد، کاهش اشتها و وزن، ریزش مو و خشکی پوست است.

 ویتامین C
یکی از ویتامین های محلول در آب با خاصیت آنتی اکسیدانی است. بدن انسان قادر به تولید و یا ذخیره ویتامین C نمی باشد و باید صرفا از منابع خارجی تامین گردد. ویتامین C باعث افزایش جذب روی و آهن نیز می شود.

 کمبود ویتامین C
کم خونی، خونریزی لثه، کاهش توانایی مبارزه با عفونت ها، کند شدن روند ترمیم زخم ها، پوست و موی خشک، خونریزی از بینی، اضافه وزن ناشی از کاهش سوخت و ساز بدن،مفاصل متورم و دردناک از علایم کمبود ویتامین C می باشد.

 ویتامینهای گروه B
دسته ای از ویتامین های محلول در آب به شمار می روند که از مهمترین ویتامین ها در تقویت سیستم عصبی و سلامت پوست، مو و ناخن هستند. همچنین در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین ها و تبدیل آنها به انرژی نقش موثری دارند.

 کمبود ویتامین های گروه B
ضعف و خستگی عمومی بدن، کاهش اشتها، یبوست، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، کم خونی مگالوبلاستیک و بیماری بری بری از عوارض کمبود ویتامین های گروه B است.

گروه هایی که عمدتا در معرض کمبود روی و ویتامین های گروه B قرار دارند و و نیاز بیشتری به مصرف مکمل زینک پلاس دارند
نوجوانان
خانم های باردار و شیرده
سالمندان
افراد الکلیسم
افراد دچار بی اشتهایی عصبی

مشخصه قرص زینک 

تقویت و جلوگیری از ریزش مو
فرم گرفتن و سفتی ناخن ها و سلامت پوست
افزایش قد در سنین رشد
کمک به ترمیم زخم ها
تقویت سیستم ایمنی بدن
موثر در سلامت دستگاه تولید مثل و تقویت میل جنسی
موثر در کاهش ابتلا به پنومونی در افراد مسن
موثر در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید

نحوه مصرف قرص زینک 

روزانه ۱ عدد همراه غذا و یا طبق دستور پزشک

اشکال دارویی زینک پلاس

این دارو در ایران به دو صورت شربت و قرص وجود دارد. شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن‌ها مشکل است و قرص آن برای بزرگسالان مناسب است. زنان بالغ روزانه به ۵ الی ۸ میلی‌گرم، مردان بالغ ۸ الی ۱۱ میلی‌گرم و کودکان ۲ الی ۵ میلی‌گرم روی نیاز دارند.

توجه: حاملگی، ورزش، استرس و بیماری‌های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می‌دهند.

شرایط نگهداری قرص زینک 

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان قرارد دهید.

ترکیبات (در ۱ سافت ژل) :
 
نام مقدار نیاز روزانه
بیوتین ۱۵۰ mcg ۵۰ %
ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) ۶ mg ۶۰ %
روی (زینک) ۱۵ mg ۱۰۰ %

 

موارد منع مصرفزینک پلاس
 
در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مشورت نمایید.

مصرف قرص Zink بدون نسخه پزشک، معضلاتی از جمله افزایش ریسک خون ریزی در فرد و کاهش فعالیت سیستم ایمنی او در بر خواهد داشت.

همچنین مقدار بیش از حد این عنصر در بدن موجب کاهش چربی مفید خون و افزایش حساسیت به ویژه در افراد دارای بیماری های تنفسی می شود.

زینک پلاسقرص زینکقرص زینک پلاس

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها

 

مرتبط:

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی