آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

طرز تهیه سمنو خانگی با پودر جوانه گندم

يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۶ ب.ظ

سمنو,طرز تهیه سمنو,طرز تهیه سمنو خانگی, طرز پخت سمنو خانگی طرز پخت سمنو طرز تهیه سمنو,تهیه سمنو,طرز تهیه سمنو خانگی با عکس,تیره شدن رنگ سمنو,خوشرنگ شدن سمنو,فواید سمنو,سمنو حضرت زهرا,زمان پخت سمنو,طرز تهیه سمنو با پودر جوانه گندم,خواص سمنو,طرز تهیه سمنو با عکس,طرز تهیه سمنو سریع, طرز تهیه سمنو آسان,طرز تهیه سمنو عمه لیلا,طرز تهیه سمنو سنتی,طرز تهیه سمنو در خانه,طرز تهیه سمنو با جوانه گندم,طرز تهیه سمنو با آرد جوانه گندم,دستور پخت سمنو,طرز تهیه ی سمنو,پخت سمنو,روش پخت سمنو, طرز درست کردن سمنو,طریقه درست کردن سمنو,مضرات سمنو,روش تهیه سمنو,آموزش پخت سمنو,رنگ قهوه ای سمنو,علت تیره شدن رنگ سمنو,ترش شدن سمنو,آرد سمنو,راز خوشرنگ شدن سمنو,چرا رنگ سمنو قهوه ای نمیشود,حدیث سمنو,دعای پختن سمنو,دعای هنگام پختن سمنو,دعای مخصوص سمنو,تاریخچه پخت سمنو,فلسفه بادام در سمنو,تاریخ سمنو,سمنو نذری,طرز تهیه سمنو با آرد سهن,نگهداری سمنو در فریزر,داستان سمنو حضرت زهرا,سمنو طرز تهیه,برای خوشرنگ شدن سمنو,رنگ گرفتن سمنو,فواید سمنو برای پوست,مضرات سمنو,خواص سمنو در طب سنتی,سمنو و دیابت,خواص سمنو در بارداری,خواص سمنو برای کودکان,سمنو چاق کننده است,مضرات سمنو چیست؟,سمنو خواص,سمنو پختن,آموزش تصویری پخت سمنو,تاریخچه سمنو

طرز تهیه سمنو خانگی خوشمزه با پودر جوانه گندم

سمنو,طرز تهیه سمنو,طرز تهیه سمنو خانگی

سمنو به انگلیسی Samanoo و آموزش آشپزی و دستور پخت سمنو خانگی خوشمزه

موساکا,طرز تهیه موساکا با سیب زمینی,طرز تهیه موساکا بادمجان,غذای یونانی موساکا

مواد لازم برای سمنو خانگی خوشمزه

گندم :¤: 1کیلو گرم
آرد سفید گندم :¤: 5کیلوگرم
آب :¤: به مقدار لازم
آجیل :¤: به اندازه ونوع  دلخواه

فراموش نکنید برای دستور پخت سمنو نیاز به شیره جوانه گندم و آرد هم می باشد.

طرز تهیه سمنو خانگی خوشمزه

ابتدا گندم خوب و مرغوب را تهیه کرده و بعد از پاک کردن (جدا کردن جو، سنگ و چوب و گندمهای نیمه ) آن را تمیز شسته بطوری که کلیه گل و خاک از آن پاک شود.
سپس درون ظرفی داخل آب به مدت 2 تا 3 روز خیس کرده و بعد از اینکه کاملا خیس خورد و گندم پف کرد و درشت شد آب آن را تخلیه کرده و گندمها را درون پارچه و یا ظرفی که هوا و آب بتواند از آن عبور کند به مدت 2 تا 3 روز ریخته و مرتب به آن آب میدهیم که خشک نشوند.
بعد از این مدت گندمها دارای تارهای نازک و سفید رنگی شده و به هم میچسبند. آنگاه آنها را در ظرف های بیشتری تقسیم کرده (ظرفهایی مثل صافی، سینی ، تخته ، پارچه و غیره ) بطوری که آب و هوا به خوبی از آن عبور کند.

روی گندمها را با پارچه نخی نازک پوشانده و طی سه روز مرتب به آنها آب داده میشود. ضمنا جای گندم نباید در معرض باد و سرما باشد.
بعد از گذشت این مدت گندمها از زیر دارای ریشه و از بالا دارای جوانه شده اند. به گفته شیرازیها اصطلاحا"بلوری" میشوند.

سپس گندمها را باید چرخ کرد و تفاله آن را درون آب ریخته و آن را مخلوط کرده تا عصاره و شیره گندم جذب آب شود. سپس آن را صاف میکنیم و در دیگی که میخواهیم سمنو را بپزیم میریزیم .

اکنون آرد را اضافه میکنیم تا یک مایع خمیری شکل درست شود که نه شل باشد و نه سفت.

و زیر دیگ را روشن میکنیم و شروع به هم زدن میکنیم تا سمنو سفت شود و به رنگ تقریبا قهوه ای در آید که رنگ و میزان سفتی آن بستگی به سلیقه دارد.
در اواخر پخت سمنو گردو و بادام را اضافه میکنیم. که هم میتواند با پوست ریخته شود و هم به صورت مغز در هر صورت باید کاملا تمیز و شسته باشد.
از زمانی که سمنو رنگ آمد برای امتحان مقداری از سمنو را در ظرفی کشیده و رنگ و غلظتش را بررسی میکنیم تا زمانی که به رنگ دلخواه برسد و بعد مغز را اضافه میکنیم و میگذاریم یکی دو جوش بخورد.

سپس زیر دیگ را خاموش کرده و حدودا برای سه تا چهار ساعت میگذاریم دم بکشد و از داغی بیفتد و سپس در ظرف میکشیم.

اگر مقدار گندم در حدود 50 کیلوگرم باشد مقدار آرد لازم بین 200 تا 250 کیلو میباشد. که مقدار 400 تا 450 کیلو سمنو می دهد و زمان لازم برای پخت این مقدار 14 تا 16 ساعت روی آتش مستقیم میباشد.

و نکته بسیار بسیار مهم این است که در طی این مدت باید مرتبا هم بخورد بطوریکه با یک لحظه غفلت سریعا و حتما میسوزد.
پس نیاز به نیروی کار زیاد و ورزیده دارد.

یتیمچه,طرز تهیه یتیمچه,طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی

آموزش آشپزی دستور پخت سمنو به پایان رسید خوشحال می شویم نظرات شما را بشنویم.

طرز تهیه سمنو خانگی با پودر جوانه گندم

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی