آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

آرایشی زیبایی بهداشتی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه و مجلسی در خانه

آموزش جدید ترین روش های آشپزی آسان در سایت کدتولز

باقالی پلو,باقالی پلو با ماهیچه,باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی,باقالی پلو با ماهیچه,باقالی پلو با گوشت,باقالی پلو با ماهیچه مجلسی,باقالی پلو با مرغ,باقالی پلو با ماهیچه پسران کریم,باقالی پلو با ماهی,باقالی پلو با ماهیچه مجلسی,باقالی پلو با باقالی خشک,باقالی پلو با گوشت چرخ کرده,باقالی پلو با گردن,باقالی پلو با شوید خشک,باقالی پلو با ماهیچه در فر,باقالی پلو با ماهیچه خانم گلاور,باقالی پلو با ماهیچه گوساله,باقالی پلو با مرغ مجلسی,طرز تهیه باقالی پلو با مرغ,باقالی پلو با گردن,باقالی خشک پلو,طرز تهیه باقالی پلو با شوید تازه,تزیین باقالی پلو,باقالی پلو با شوید تازه,باقالی پلو با گوشت گردن,شوید باقالی پلو با گوشت گوساله,باقالی پلو با گردن,باقالی خشک را چگونه بپزیم,طرز تهیه باقالی پلو با مرغ زعفرانی,باقالی پلو مجلسی,باقالی پلو با مرغ خیلی خوشمزه,طرز تهیه باقالی پلو با مرغ خاله خانم,فیلم باقالی پلو با مرغ,طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش,عکس تزیین باقالی پلو با مرغ,دانلود فیلم باقالی پلو با مرغ,طرز پخت باقالی پلو با باقالی خشک,طرز تهیه ماهیچه مجلسی,طرز تهیه ماهیچه پسران کریم,طرز تهیه ماهیچه به روش شاندیز,عکس باقالی پلو با گوشت,زمان پخت باقالی سبز,طرز تهیه باقالی پلو با گوشت مجلسی,باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی,طرز تهیه باقالی پلو کته,باقالی پلو با تن ماهی,باقالی پلو با گوشت مجلسی,باقالی پلو با کوفته قلقلی,باقالی پلو با کوفته ریزه,باقالی پلو با قلقلی,اموزش باقلا پلو با گوشت چرخ کرده,باقالی پلو با مرغ ریش ریش,طرز تهیه شوید پلو با گوشت,تزیین باقالی پلو با مرغ,تزیین باقالی شب یلدا

باقالی پلو,باقالی پلو با ماهیچه,,باقالی پلو با ماهیچه مجلسی

آموزش آشپزیباقلاپلو یا در بیان روزانه باقالی‌پلو، یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که معمولاً در جشن‌ها و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود و البته در مهمانی آن را با گوشت بر سر سفره می‌آورند و به آن «باقالی‌ پلو با گوشت» می‌گویند؛ باقالی‌پلو با گوشت بهتر است که با گوشت گوساله همراه باشد تا تکه‌های گوشت شکل خود را ازدست ندهند ،اماباقالی پلو با مرغ با مرغ یا گوشت گوسفندی یا بره نیز آن را میل می کنند.باقالی پلو به انگلیسی Table fava beans است  یا باقالی پلو با ماهیچه به انگلیسی  به معنی Fava beans, rice and muscles است.
امیدواریم دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه مجلسی برای شما همران گرامی مفید بوده باشید.

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه

  برنج ایرانی :•: 1 کیلو

  ماهیچه گوسفندی یا گوساله :•: 700 گرم

پیاز سرخ شده :•: 1 قاشق چایخوری

زعفران :•: 1 فنجان

روغن  :•: 1 فنجان

نمک و فلفل :•: به میزان کافی

سیب زمینی :•: 2 عدد

شوید خشک :•:   5 قاشق غذاخوری

سیر :•: 6 حبه

باقالا سبز :•: 1/5 لیوان

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه ابتدا برنج را با دقت پاک کنید ، سپس در قابلمه ای بریزید و روی آن آب و مقدار کمی نمکبپاشید و 1 الی 2 ساعت بگذارید در آب خیس بخورد.

باقالا ها را پوست بگیرید و بشورید و لپه هایش را با کارد از هم جدا کنید و نصف کنید و در کاسه ای از آب بگذارید30دقیقه خیس بخورد.

ماهیچه ها خوب بشورید و پیازها را پوست بگیرید و بشورید وروی تخته بگذارید.

و با چاقو نگینی خرد کنید و در تابه ای روغن مایع بریزید و شعله را کم کنید تا روغن بمرور زمان داغ شود و پیاز را در آن بریزید و کمی تفت دهید وبگذارید تا طلایی شود.

سپس ماهیچه ها را به پیاز اضافه کنید و نمک،فلفل به مقدار دلخواه روی ماهیچه ها بپاشید وحرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا گوشت ها بمدت 10دقیقه بپزد.

و سپس گوشت را برگردانید تا طرف دیگرش نیز بپزد حبه های سیر را پوست بگیرید و خرد کنید به مواد اضافه کنید.

پس از پخت دو طرف ماهیچه ها آب بحدی در تابه بریزید که روی ماهیچه ها را بگیرد و در تابه را بگذارید و بمدت 2 الی 3 ساعت با حرارت کم فرصت دهید.

تا کاملا ماهیچه ها بپزند (اگر ماهیچه ها نرم شوند یعنی پخته اند) و آب آن به نصف لیوان رسیده باشد.

آب برنج را دور بریزید در قابلمه ای آب و نمک و کمی روغن بریزید و زیر شعله را زیاد کنید تا سریع آب بجوش بیاید،سپس برنج را در آب در حال جوش بریزید و زیر حرارت را ملایم کنید.

تا برنج بحدی بپزد که وقتی فشار میدهید اطرافش نرم، اما مغز برنج خام باشد 2 الی3 دقیقه قبل از اینکه برنج به این حالت برسد باقالا ها را در صافی بریزید و به برنج در حال پخت اضافه کنید.

و سپس برنج و  باقلاها را با هم آبکش کنید و شوید خشک را در آبکش با برنج و باقالی ها مخلوط کنید برنج را زیر و رو کنید و شوید بریزید.

کف قابلمه روغن بریزید و نان یا سیب زمینی یا هر نوع ته دیگی که دوست دارید بچینید و برنج باقال شوید را در قابلمه بریزید و در قابلمه را بگذارید و زیر شعله را زیاد کنید.

تا درون قابلمه بخار کند،سپس زیر شعله را کم کنید و مخلوط  1 لیوان آب با روغن روی برنج بریزید و در قابلمه را بگذارید تا برنج کاملا بپزد.

زعفران سائیده شده را با 1 قاشق آب داغ مخلوط کنید و در کاسه ای مقداری برنج بریزید و زعفران با آب داغ را به آن اضافه کنید

و در زمان کشیدن در دیس برای تزیین برنج روی پلو بریزید

باقالی پلو با ماهیچه مجلسی شما آماده شد نوش جان

فلافل,طرز تهیه فلافل,طرز تهیه فلافل خانگی

باقالی پلو با ماهیچه از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که هر کسی نمی تواند آنرا بخوبی تهیه کند.

اگر مو به مو این آموزش را ذنبال کنید مطئمن باشید یک باقالی پلو با ماهیچه فوق العاده خوشمزه در اخر خواهید داشت.

رورش های معروف طرزتهیه باقالی پلو عبارت است از: باقالی پلو با مرغ مجلسی و باقالی پلو با گوشت چرخ کرده وباقالی پلو با ماهیچه پسران کریم 

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی خوشمزه در خانه

منبع:فال حافظ و ابزار وبلاگ

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی